2020. sze 16.

Sokba került az első hónapom biciklisként

írta: nb1er
Sokba került az első hónapom biciklisként

Gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg olcsóbb-e bicajon tekerve közlekedni egy belátható útvonalon vagy inkább autózni, tömegközlekedni éri meg jobban. Lássuk, miről mesél az első hónap kiadásainak listája!

Tényleg olyan, mint egy örök dilemma. Mennyire éri meg lecserélni az autós vagy a közösségi közlekedést bicajra? Amit az autó tud, abban verhetetlen. Kényelem, zárt utastér, magánszféra, megspórolt idő (olykor) - mindezt persze luxus áron. Az én élethelyzetemben az autó egy elég drága komfort, ami úgy is viszi a pénzt ugye, ha nem használom. 

A havi bérlet 9500 forint, ami az én szerény véleményem szerint általában egy jó ár. Az általam látogatott vonalakon jó a menetrend, és ezért az árelőnyért meg tudom bocsájtani, hogy itt-ott nincs klíma. Bár, inkább fizetnék mondjuk havi 12 ezret, de akkor már rohadtul legyen élhető a legtöbb járat utastere.

Biciklim az első hónapban kb. 30 ezer forintomba került. Ebben benne volt az évek óta álló drótszamár átvizsgálása, a kritikus alkatrészek korrekciója, később egy váltóbeállítás és valami móka az egyik keréknél. A műszaki minimumok után külön tételként mellé tenném a 10 ezres sisakot, a 4 ezres hátsó led lámpát (előre is kéne egy jobb megoldás a mostaninál), továbbá számlával nem igazolható tételként megjelent a tekerős öltözet mosási költsége. És ugye a bicó adott volt, azt megvennem nem kellett.

A második hónap kiadásai közt megjelenhet egy új lámpa előre, egy évszakhoz illeszkedő öltözet, egy bicajos táska.

Tekerni olcsóbb, mint beruházni és fenntartani - az elején legalábbis. Kíváncsi leszek a következő hónapok mérlegére...

Neked mennyibe kerül egy havi bringázás?

Szólj hozzá

kerékpáros közlekedés