Ez a poszt úgy hülyeség, ahogy van. Akkor számold hozzá a plusz kaját, az esetleges plusz ruhát stb.
Sőt... Képzeld el, hogy rájössz, jó buli a bringázás és hétvégén biciklizni mész, hosszú távra, ahová csak bringával nem jutsz el, helyette vonatra ülsz és fizeted a vonatjegyet magad és a bringa után, vagy épp a kompra költesz el egy-két ezrest...
Stb.
Ja, és vond le a havi gyógyszerköltést, mert mondjuk megerősödnek olyan izmok, amiknek a létezéséről sem tudsz, de a gyengeségük derék- és hátfájást okoz stb. stb. stb.
Fogyással ne nagyon számolj!
Van a "bringázni jó, de félek az autóktól típus", ő megy fel a Körúton a járdára, ő ijed meg akkor is, ha egy autós megadja neki a jobbkezet, ő kerül fél km-t, hogy ne kelljen 100 m-t főúton tekerni. Egyre többen vannak, segítsük őket autósként, még ha kicsit bosszantók is, de többnyire egy-egy autó mínuszt jelentenek.
Van a "bringával dolgozom B+, minden másodperc számít" típus (lásd még: kamikaze), ő csap rá az autód tetejére, ha szerinte rossz helyen állsz (pedig mindössze a jobboldalon hagytál helyet neki, de ő inkább a sávok között teker). Olyan a bringások között, mint a taxis/fehérfurgonos az autósok között: el kell engedni, hagy menjen a francba.
A kettő között van a nagyátlag, tűrhető kondícióval, szabályismerettel és csak kisebb, "ártalmatlan" szabálytalankodással. (Ebbe belefér némelyik piros lámpa is: amikor csak zebra van, de gyalogos nincs; T elágazás "tetején"; kisívben jobbra és hasonlók.) Mi vagyunk a többség.
@vanRob: velem kapcsolatban nagyon el vagy tévedve. Kevés közlekedő utálja nálam jobban a KRESZ-t semmibe vevő bicikliseket, pedig/pont azért mert kb negyven éve biciklizek a forgalomban. Viszont rohadtul utálom, amikor "a bicikliseket" szidja valaki úgy, hogy ő maga sincs tisztában a szabályokkal.
@sétá ló: óóó, pedig azt hittem tovább akarsz kötekedni... :)
A járdán bicajozás max a gyerekét kísérő szülő esetében tolerálható. Meg akkor, ahogy te is írod, amikor balfasz megoldással szembesül a pógár.
A KRESZ messze nem fed le mindent, de amit nem azt hiba lenne engedélyezettnek, pláne szabályosnak gondolni. Ami nincs benne, azt vegyük tilosnak. Persze időről időre kiderülnek komoly "hiányosságok", amik miatt illik aktualizálni. És ilyenkor szvsz illenék egy különbözeti vizsgára befáradni a T. közlekedőnek.
@vanRob: megnézhetsz engem például. Én járdán csak tolom. Ritka kivétel pl az EV6(???) egy szakasza a Dunakanyarban, ahol a jàrdán lévő bringaút időnként végetér, majd tíz méterrel odébb újra kerékpárút. Na ott nem szállok le.
@sétá ló: Igazad, van, EGYETLEN esetben mehetsz a járdán, de akkor is csak max 10-el a gyalogosok zavarása nélkül. Mutass nekem biciklist, aki betartja. Ha kilépek, kábé ennyivel gyalogolok...
@vanRob: eddig sem volt kérdés, hogy nem ismered a KRESZ-t, ezt most sem cáfoltad. Nézd meg alaposabban, mert benne van, hogy hol, kinek, milyen körülmények között szabad a járdán kerékpározni és ez az, amire tökéletesen illik a gumiszabály jelző, mert pár dolog nincs benne konkretizálva, csak rendőrök, jogászok által belemagyarázva.
2. § Fogalmak
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti...
25. § Haladás az úton:
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.
Összefoglalva: A kerékpár jármű. Járművel az úttesten (vagy egyéb kijelölt helyen, kerékpárút, kerékpársáv) szabad közlekedni.
@sétá ló: elszomorítalak, a KRESZ megfogalmazza. Ugyanis egyértelműen a jármű kategóriába sorolja a biciklit. Innentől pedig tiszta sor, hogy hol lehet vele közlekedni. És a járda nincs közte...
Baromira idegedít, hogy nem ismerik, mi az a jobbra tarts. Kerülgetnek szemből jőve jobbról, előzgetnek jobbra. Haladási iránnyal szembe mennek.
Egymás mellett beszélgetve haladnak, mintha övék lenne az egész sáv.
A piros lámpa a kerékpárosnak se zöld.
@kacsa.: Mindez erős ellenérv a járdán vezetett kerékpárutakkal szemben is. Az út szélére festett kerékpársáv esetén legalább látják egymást a közlekedők.
@lobaszopiatej: bocs, de ezt a kommented aztán végképp nem értem. Lötyög a bukó? Az elég komoly probléma. Belevered a fejed mindenbe? Az szintén nem bukó kérdése. Én túrázok meg verseny bicajjal is megyek és a bukó ugyanúgy működik. A fejemen van, nem mozog és életben semmit sem takar ki. De egyszerűen fizikai képtelenség hisz a bukó együtt mozog a fejeddel. A fülem se takarja ki a látómezőm.
Azért a járdán tekerésnél a gyalogosok mellett lehetőleg az autós közlekedés jellegzetességeit is vedd figyelembe! Mert lehet, hogy neked tök egyértelmű, hogy a következő kereszteződésnél jöhet autó, de az autósnak nem, hogy a járdán egy gyalogosnál gyorsabban közlekedőre kell számítania.
Ha leírom a konkrét példát, úgy talán érthetőbb: jobbra kanyarodnék egy helyi szinten valamivel forgalmasabb, de még számomra is kerekezhető útra, macisajtom van, ezért nagyon lelassítok, hogy szükség esetén meg tudjam adni az elsőbbséget a balról (fentről) érkezőknek. Benézek jobbra, hogy a) jön-e valaki lentről, mert akkor szűkre kell venni a kanyart b) van-e onnan gyalogos, nézek balra, hogy kell-e elsőbbséget adnom. Nem látok senkit, gyorsítanék, közben jobbról, a bal oldali járdán a legnagyobb lelki nyugalommal bekerekezett elém egy kerékpáros. Kicsit megizzadtam. Ugyanis járdán, rossz irányból nem számítottam ilyesmire, ráadásul a bokrok kitakarják a járda ~5 méternél távolabbi részét, így amikor jobbra néztem, még nem is láttam. Ha gyalogos lett volna akkor nem ért volna annyi idő alatt a kereszteződéshez és valószínűleg nem is lépett volna be egy lassan, de mozgó autó elé úgy, hogy nincs elsőbbsége.
Nem kövezlek meg, ha a járdán tekersz bizonyos esetekben, de számíts arra, hogy más nem számít ott rád! Némelyik kerékpárosról lerí, hogy van autós rutinja is, másról pedig az, hogy megy bele a vakvilágba és nem gondol bele, hogy egy autónak, busznak stb. teljesen más a menetdinamikája, fékútja, holttere, miegymás.
OFF: ami engem nagyon idegesít kerékpárral vagy gyalog Budapesten azok a kereszteződésen belül keresztbe váltó lámpák. Ezek közül van olyan, ahol az autónak is piros vagy alacsony forgalmú az irány, de a lámpa pont úgy vált, hogy a középső járdasziget túlsó oldalán nehogy véletlenül el lehessen csípni a zöldet, de ha belemegy az ember ott a pirosba, akkor simán eléri. Mintha egy csali lenne, hátha elcsábulok és szabályt szegek. Kb. másfél perc bukta/kereszteződés (pecheseknek 3), de bosszantó.
@sétá ló: KRESZ, járda: bizony a KRESZ más helyeken is félreérthetően fogalmaz. Bringás kanyarodik: elvben végig kéne jeleznie a karjával, ugyanakkor a kormányt két kézzel kell fogni, különösen ha manőverezik a kerékpáros. Tehát kanyarodás előtt jelzek, de a kanyarba fordulva már nem.
Sisak: van olyan, hogy nyáron hegynek fel leveszi az ember, de a hegyről le biztosan felcsatolja, ha nekiengedi a gépet.
@lobaszopiatej: casco, uvex, cratoni, specialized, scott... 30ezer alatt kapható, pár dekás sisakok.
Kényelmes, állítható stb.
Páromat úgy egy évig győzködtem, aztán felmentünk fogassal a Normafához és legurultunk a Budakeszi úton. Úgy 70-80-as tempóban helyenként. A köv. túrán ő kérte, hogy ejtsünk útba egy boltot, ahol vehet sisakot. :D
@_B_: Budán pl (rég elmúltam ötven!) a Budakeszi úton is az úttesten biciklizek. Ha szezon eleje van, nem bírok feltekerni, akkor LESZÁLLOK, FELVISZEM A JÁRDÁRA ÉS T O L O M BAZMEG!!! Nem kötelező a forgalomban, autóktól rettegve, lassan tekerni. Szabad tolni a járdán. TOLNI.
sétá ló 2020.09.21. 16:23:21
Sőt... Képzeld el, hogy rájössz, jó buli a bringázás és hétvégén biciklizni mész, hosszú távra, ahová csak bringával nem jutsz el, helyette vonatra ülsz és fizeted a vonatjegyet magad és a bringa után, vagy épp a kompra költesz el egy-két ezrest...
Stb.
Ja, és vond le a havi gyógyszerköltést, mert mondjuk megerősödnek olyan izmok, amiknek a létezéséről sem tudsz, de a gyengeségük derék- és hátfájást okoz stb. stb. stb.
Fogyással ne nagyon számolj!
Bejegyzés: Sokba került az első hónapom biciklisként
igazi hős 2020.09.20. 14:04:47
Van a "bringával dolgozom B+, minden másodperc számít" típus (lásd még: kamikaze), ő csap rá az autód tetejére, ha szerinte rossz helyen állsz (pedig mindössze a jobboldalon hagytál helyet neki, de ő inkább a sávok között teker). Olyan a bringások között, mint a taxis/fehérfurgonos az autósok között: el kell engedni, hagy menjen a francba.
A kettő között van a nagyátlag, tűrhető kondícióval, szabályismerettel és csak kisebb, "ártalmatlan" szabálytalankodással. (Ebbe belefér némelyik piros lámpa is: amikor csak zebra van, de gyalogos nincs; T elágazás "tetején"; kisívben jobbra és hasonlók.) Mi vagyunk a többség.
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
sétá ló 2020.09.20. 12:37:36
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
vanRob 2020.09.20. 12:00:06
A járdán bicajozás max a gyerekét kísérő szülő esetében tolerálható. Meg akkor, ahogy te is írod, amikor balfasz megoldással szembesül a pógár.
A KRESZ messze nem fed le mindent, de amit nem azt hiba lenne engedélyezettnek, pláne szabályosnak gondolni. Ami nincs benne, azt vegyük tilosnak. Persze időről időre kiderülnek komoly "hiányosságok", amik miatt illik aktualizálni. És ilyenkor szvsz illenék egy különbözeti vizsgára befáradni a T. közlekedőnek.
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
sétá ló 2020.09.20. 11:18:50
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
vanRob 2020.09.20. 10:57:04
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
sétá ló 2020.09.20. 10:26:40
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
vanRob 2020.09.20. 09:54:22
2. § Fogalmak
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
c) Úttest: az útnak a közúti járművek közlekedésére szolgáló része.
II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti...
25. § Haladás az úton:
(2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni.
Összefoglalva: A kerékpár jármű. Járművel az úttesten (vagy egyéb kijelölt helyen, kerékpárút, kerékpársáv) szabad közlekedni.
Van még kérdés?
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
sétá ló 2020.09.20. 09:11:13
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
vanRob 2020.09.20. 08:46:47
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
Barta Emil 2020.09.20. 08:23:05
Egymás mellett beszélgetve haladnak, mintha övék lenne az egész sáv.
A piros lámpa a kerékpárosnak se zöld.
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
Alick 2020.09.20. 08:04:04
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
odamondó 2020.09.20. 06:09:06
Tudnál egy fotót vagy típust linkelni légyszíves.
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
kacsa. 2020.09.19. 23:41:45
Ha leírom a konkrét példát, úgy talán érthetőbb: jobbra kanyarodnék egy helyi szinten valamivel forgalmasabb, de még számomra is kerekezhető útra, macisajtom van, ezért nagyon lelassítok, hogy szükség esetén meg tudjam adni az elsőbbséget a balról (fentről) érkezőknek. Benézek jobbra, hogy a) jön-e valaki lentről, mert akkor szűkre kell venni a kanyart b) van-e onnan gyalogos, nézek balra, hogy kell-e elsőbbséget adnom. Nem látok senkit, gyorsítanék, közben jobbról, a bal oldali járdán a legnagyobb lelki nyugalommal bekerekezett elém egy kerékpáros. Kicsit megizzadtam. Ugyanis járdán, rossz irányból nem számítottam ilyesmire, ráadásul a bokrok kitakarják a járda ~5 méternél távolabbi részét, így amikor jobbra néztem, még nem is láttam. Ha gyalogos lett volna akkor nem ért volna annyi idő alatt a kereszteződéshez és valószínűleg nem is lépett volna be egy lassan, de mozgó autó elé úgy, hogy nincs elsőbbsége.
Nem kövezlek meg, ha a járdán tekersz bizonyos esetekben, de számíts arra, hogy más nem számít ott rád! Némelyik kerékpárosról lerí, hogy van autós rutinja is, másról pedig az, hogy megy bele a vakvilágba és nem gondol bele, hogy egy autónak, busznak stb. teljesen más a menetdinamikája, fékútja, holttere, miegymás.
OFF: ami engem nagyon idegesít kerékpárral vagy gyalog Budapesten azok a kereszteződésen belül keresztbe váltó lámpák. Ezek közül van olyan, ahol az autónak is piros vagy alacsony forgalmú az irány, de a lámpa pont úgy vált, hogy a középső járdasziget túlsó oldalán nehogy véletlenül el lehessen csípni a zöldet, de ha belemegy az ember ott a pirosba, akkor simán eléri. Mintha egy csali lenne, hátha elcsábulok és szabályt szegek. Kb. másfél perc bukta/kereszteződés (pecheseknek 3), de bosszantó.
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
sétá ló 2020.09.19. 23:39:19
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
Alick 2020.09.19. 23:11:31
Sisak: van olyan, hogy nyáron hegynek fel leveszi az ember, de a hegyről le biztosan felcsatolja, ha nekiengedi a gépet.
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
2020.09.19. 22:12:22
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
aefzuj 2020.09.19. 21:17:02
Bejegyzés: Fullon van tahóval a körút és ez ellen nincs mit tenni
sétá ló 2020.09.19. 20:35:38
Kényelmes, állítható stb.
Páromat úgy egy évig győzködtem, aztán felmentünk fogassal a Normafához és legurultunk a Budakeszi úton. Úgy 70-80-as tempóban helyenként. A köv. túrán ő kérte, hogy ejtsünk útba egy boltot, ahol vehet sisakot. :D
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások
sétá ló 2020.09.19. 20:31:34
Bejegyzés: Idegesítő bringás szokások