2020. sze 18.

Idegesítő bringás szokások

írta: nb1er
Idegesítő bringás szokások

Én még nagyon az elején vagyok ennek az egésznek, de drótszamáron közlekedőként úgy gondolom, hogy muszáj párbeszédet nyitnom a biciklisek idegesítő szokásairól. Ezek a szokások nem csak kívülről nézve cukkolják a nép fiát, de balesetveszélyesek is egyben.

Nem bicajozok még annyi ideje, hogy különösen rossz szokásokat növesszek magamnak, hacsak nem rossz szokás az, hogy amikor számomra meredek útszakaszhoz érek, akkor önvédelemből felpattanok a járdára illedelmeskedni. Néhány napja rám szólt egy hölgy, hogy mit tekerek a járdán. Mutattam neki, hogy azért, mert a bicikliút le van zárva (fel volt túrva), az autók között pedig itt számomra még nagyon veszélyes. Igaza volt, de szerintem nekem is.

Veszélyes szokásnak tartom, mikor a bicajon tekerő zenét hallgat / be van dugva a füle és úgy teker. Szerintem ezt nem kell különösen magyarázni, még a néma, de egyébként fülbe rakott fülhallgató is tompítja az érzékelést. De az is hangulatba hoz, amikor valaki hangszóróból sző aurát a sisakja köré. Nem mondom, hogy rossz, de számomra idegesítő, ez pedig a szerintem idegesítő bringás szokások gyűjteménye.

Nyomasztó ám az is, amikor a bicajos nem visel sisakot vagy nem világítja ki magát rendesen. A sisak életet menthet, ahogyan a megfelelő kivilágítás / fényvisszaverés is. Sokan legyintenek a sisak témára, de könyörgöm, ne ezen spóroljunk, ne ezen problémázzunk, amikor éles helyzetbe indulunk tekerni!

Top surmó bicajos szokás, ami remélem inkább csak egyedi, mintsem elterjedt: rágót gépjárműn nem hagyunk ott, nem kenünk el!

Most Ti jöttök, ti milyen idegesítő bicajos szokásokkal találkoztok általában?

Olvasd el ezt is! Ennyit költöttem bicajozásra az első hónapban.

Szólj hozzá

veszélyes közlekedés kerékpáros közlekedés taháó